test socjometrii
OJCOSTWO.8log.pl | Strona: 4.html

Temat: Postwy wobec problemu integracji.
domyślam się ze chodzi ci o to jak dzieci rozumieją integrację, jaki maja
stosunek do niepełnosprawnych kolegów?...jesli jest to klasa integracyjna
mozesz zrobic test socjometryczny, mozesz spokojnie zrobic prosta ankietę,
mozesz pogadac z kazdym z osobna ( wywiad)...metod jest wiele tylko sprecyzuj
twoje potrzeby i rodzaj niepełnosprawności...czy chodzi o dzieci
niepełnosprawne intelektualnie?, czy niepełnosprawne ale w normie
intelektualnej, jakie masz problemy bada3wcze, co chcesz badac? ...to dosc
istotne by cos podpowiedziec. Ja pisalam kilka lat temu o dzieciach z ADHD w
klasie integracyjnej, obecnie pracuje w takiej klasie jako pedagog specjalny
wiec jesli jestes zainteresowana chetnie pomoge na priva.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,488,40422330,40422330,Postwy_wobec_problemu_integracji_.html



Temat: Uczniowie muszą odpowiadać na pytanie, kogo nie...
w przypadku testów na zwierzętach laboratoryjnych (leki ,kosmetyki ),wykonujący
badania musi uzyskać zgodę Komisji Etyki .A przeprowadzając ,pożal się
Boże ,testy socjometryczne ,można je tak sobie robić ,bo przecież dzieciom
krzywda się nie stanie .Rozumowanie godne pożałowania.

Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,410,16965708,16965708,Uczniowie_musza_odpowiadac_na_pytanie_kogo_nie_.html


Temat: test na 9latkach
Gość portalu: mamuska napisał(a):
>
> Nie jestem zadnym fachowcem, nie znam sie na psychologii, ale na chlopski
> rozum ten test wydal mi sie wyjatkowo prymitywny, a byc moze nawet szkodliwy.
> Chetnie przeczytam wasze opinie, z gory dziekuje
>
> Mamuska


Jest to test Moreno stosowany w badaniach socjometrycznych, w którym badani
mają się ustosunkowac do innych osób w grupie i wbrew pozorom nie jest ani
prymitywny ani tym bardziej szkodliwy. Jezeli nauczycielka robi takie badanie w
klasie widocznie ma w tym jakis cel, ważne tez jest w jaki sposób wykorzysta
jego wyniki. Jedyna uwaga to taka, że powinno się je przeprowadzać dla dzieci
dopiero od 10 roku zycia (wybory dzieci są wtedy bardziej świadome a nie oparte
na chwilowych emocjach). Jeli test daje się dzieciom młodszym nalezy bardzo
przemysleć i dobrać pytania, na które mają odpowiedzieć. Tak nawiasem to mam
nadzieje że nie komentowałaś głośno sensu odpowiadania na takie pytania przy
dziecku, bo w tym wszystkim to akurat tylko to mogłoby być szkodliwe.
Pozdrawiam / anka

Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,46,7555221,7555221,test_na_9latkach.html


Temat: Dziwny "test" w 4 klasie
Robiłam test socjometryczny w 7 klasie podstawóki, porzebny był mi
do pracy mgr. Był przygotowany bardzo odpowiedzialnie i ugruntowany
merytorycznie, wyniki wyszły bardzo ciekawe. Ale do głowy nie
przyszłoby mi żeby przekazywac klasie wyniki testu, przekazałam
pewne informacje wychowawcy klasy, zeby wiedział jak ma postępować z
uczniami i na czym się skupić. Jak również gdzie może tkwić
przyczyna małej atrakcyjności niektórych uczniów. Poza tym na taki
test musiałam uzyskać zgodę: dyrektora szkoły, wychowawcy klasy oraz
rodziców i samych badanych uczniów.

Skandalicznie niedouczona ta "szczera" nauczycielka.


Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,46,73604834,73604834,Dziwny_test_w_4_klasie.html


Temat: Dziwny "test" w 4 klasie
Nawiasem mówiąc
uważny, spostrzegawczy i wrażliwy nauczyciel nie potrzebuje testów
socjometrycznych by wiedzieć, co sie w klasie dzieje - w rękach
nieuważnego i tępego test to - jak widać - zagrożenie dla uczniów.

Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,46,73604834,73604834,Dziwny_test_w_4_klasie.html


Temat: to reforma oswiaty, czy sabotaz?
sabotaż i papierologia!
Nauczyciel winien prowadzic nastepujaca dokumentacje (w teczuszkach pracowicie
gromadzonych):


q podstawę programową kształcenia ogólnego w zakresie swojego przedmiotu
oraz ścieżek

q podstawę programową kształcenia ogólnego w zakresie zadań ogólnych
szkoły

q program nauczania na cały etap kształcenia wraz z numerem dopuszczenia
ministerialnego oraz nr na szkolnej liście programów

q standardy wymagań egzaminacyjnych

q indywidualny plan rozwoju zawodowego (doskonalenie, cele do
zrealizowania w danym roku)

q szkolny system wychowawczy (misję, wizję) w tym profilaktykę

q analizy, raporty zew. i wewnątrzszkolne przekazywane przez nauczycieli

q pisemne prace ucznia do wglądu (kartkówki, sprawdziany, testy, badania
wyników, itp.)

q analizy każdej pracy pisemnej (zestawienie oceniania, porównania z
innymi klasami, wnioski do pracy prezentowane uczniom i rodzicom, ew. wskazówki
dla kolegów)

q wyciągi z dokumentów prawnych wykonane samodzielnie lub przekazywane
przez in.

q przedmiotowy system oceniania zgodny z wewnątrzszkolnymi sposobami
oceniania

q plan wynikowy (wymagania podstawowe i rozszerzone

· wymagania edukacyjne na poszczególne oceny

· szczegółowe kryteria oceniania wiadomości i umiejętności w danym
przedmiocie

· zestaw narzędzi oceniania (zgodny ze szkolnym systemem oceniania)
czyli zestaw autoryzowanych testów, zaplanowanych prac pisemnych, narzędzi zew.)

· analizy/raporty dot. oceniania wykonane przez nauczycieli szkoły
oraz zew.

DOKUMENTACJA WYCHOWAWCY:

o arkusze ocen

o dziennik lekcyjny, w tym nauczania indywidualnego z wpisanym programem

o tzw. teczka wychowawcy klasy (nie musi mieć formy teczki) zawierająca
badania, ankiety, analizy, techniki socjometryczne, arkusze samooceny ucznia,
opinie uczniów, uczących, scenariusze ciekawych zajęć, kontakty z rodzicami –
terminarz, notatki ze spotkań, potwierdzenie obecności rodzica

§ korespondencja z rodzicami

§ listy powiadomień o ocenach wraz z podpisami i datami

§ notatki służbowe nt. niepokojących wydarzeń w klasie, w szkole, na
wycieczce, itp.

§ notatki nt. pracy społecznej swoich wychowanków, nagrody uczniów

§ wykaz zastosowanych nagród i kar i sposoby powiadomienia rodziców

§ kalendarz roku szkolnego wraz z zadaniami

§ dokumentację wyjazdów wraz ze sprawozdaniem i rozliczeniem finansowym
przedstawionym rodzicom oraz dyrektorowi

§ notatki i wydarzenia z życia klasy

§ stałą analizę frekwencji klasy i uczniów

NAUCZYCIEL WYCHOWAWCA POSIADA (zna i stosuje):

q wso oraz wyciąg z rozporządzenia nt. oceniania wraz z odpowiednim fr.
statutu

q program wychowawczy na cały etap kształcenia dla konkretnej klasy w
powiązaniu z nauczanym przedmiotem

q plan pracy wychowawcy (na 1 rok) dopasowany do specyfiki danej klasy

q tematyka konkretnych godzin wychowawczych w powiązaniu z programem
wychowawczym szkoły

q propozycje wycieczek/wyjazdów/wypraw zgłaszanych w terminie do końca
września na cały rok szkolny

DODATKOWA DOKUMENTACJA:

q zalecenia PPP dot. wszystkich uczniów w danej klasie z potwierdzeniem,
że uczący zapoznali z zaleceniami

q własne opinie pisane dla placówek, w tym ksero dokumentów
przekazywanych dla sądu, poradni, itp.

q postanowienia sądów

q lista wychowanków objęta pomocą rzeczową z klasy (decyzje MOPS, itp.)

q diagnoza wstępna dotycząca sytuacji wychowanków

q aktualizowana lista uczestniczących w zajęciach z wf

q lista uczęszczających na wdż (wraz z aktualizowanymi deklaracjami)

q lista uczestniczących nauce religii


Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,33,16549853,16549853,to_reforma_oswiaty_czy_sabotaz_.html


Temat: Nauczyciel musi
Nauczyciel musi
Nauczyciel winien prowadzic nastepujaca dokumentacje (w teczuszkach
pracowicie
gromadzonych):


q podstawę programową kształcenia ogólnego w zakresie swojego przedmiotu
oraz ścieżek

q podstawę programową kształcenia ogólnego w zakresie zadań ogólnych
szkoły

q program nauczania na cały etap kształcenia wraz z numerem dopuszczenia
ministerialnego oraz nr na szkolnej liście programów

q standardy wymagań egzaminacyjnych

q indywidualny plan rozwoju zawodowego (doskonalenie, cele do
zrealizowania w danym roku)

q szkolny system wychowawczy (misję, wizję) w tym profilaktykę

q analizy, raporty zew. i wewnątrzszkolne przekazywane przez nauczycieli

q pisemne prace ucznia do wglądu (kartkówki, sprawdziany, testy, badania
wyników, itp.)

q analizy każdej pracy pisemnej (zestawienie oceniania, porównania z
innymi klasami, wnioski do pracy prezentowane uczniom i rodzicom, ew.
wskazówki
dla kolegów)

q wyciągi z dokumentów prawnych wykonane samodzielnie lub przekazywane
przez in.

q przedmiotowy system oceniania zgodny z wewnątrzszkolnymi sposobami
oceniania

q plan wynikowy (wymagania podstawowe i rozszerzone

· wymagania edukacyjne na poszczególne oceny

· szczegółowe kryteria oceniania wiadomości i umiejętności w danym
przedmiocie

· zestaw narzędzi oceniania (zgodny ze szkolnym systemem oceniania)
czyli zestaw autoryzowanych testów, zaplanowanych prac pisemnych, narzędzi
zew.)

· analizy/raporty dot. oceniania wykonane przez nauczycieli szkoły
oraz zew.

DOKUMENTACJA WYCHOWAWCY:

o arkusze ocen

o dziennik lekcyjny, w tym nauczania indywidualnego z wpisanym programem

o tzw. teczka wychowawcy klasy (nie musi mieć formy teczki) zawierająca
badania, ankiety, analizy, techniki socjometryczne, arkusze samooceny ucznia,
opinie uczniów, uczących, scenariusze ciekawych zajęć, kontakty z rodzicami –
terminarz, notatki ze spotkań, potwierdzenie obecności rodzica

§ korespondencja z rodzicami

§ listy powiadomień o ocenach wraz z podpisami i datami

§ notatki służbowe nt. niepokojących wydarzeń w klasie, w szkole, na
wycieczce, itp.

§ notatki nt. pracy społecznej swoich wychowanków, nagrody uczniów

§ wykaz zastosowanych nagród i kar i sposoby powiadomienia rodziców

§ kalendarz roku szkolnego wraz z zadaniami

§ dokumentację wyjazdów wraz ze sprawozdaniem i rozliczeniem finansowym
przedstawionym rodzicom oraz dyrektorowi

§ notatki i wydarzenia z życia klasy

§ stałą analizę frekwencji klasy i uczniów

NAUCZYCIEL WYCHOWAWCA POSIADA (zna i stosuje):

q wso oraz wyciąg z rozporządzenia nt. oceniania wraz z odpowiednim fr.
statutu

q program wychowawczy na cały etap kształcenia dla konkretnej klasy w
powiązaniu z nauczanym przedmiotem

q plan pracy wychowawcy (na 1 rok) dopasowany do specyfiki danej klasy

q tematyka konkretnych godzin wychowawczych w powiązaniu z programem
wychowawczym szkoły

q propozycje wycieczek/wyjazdów/wypraw zgłaszanych w terminie do końca
września na cały rok szkolny

DODATKOWA DOKUMENTACJA:

q zalecenia PPP dot. wszystkich uczniów w danej klasie z potwierdzeniem,
że uczący zapoznali z zaleceniami

q własne opinie pisane dla placówek, w tym ksero dokumentów
przekazywanych dla sądu, poradni, itp.

q postanowienia sądów

q lista wychowanków objęta pomocą rzeczową z klasy (decyzje MOPS, itp.)

q diagnoza wstępna dotycząca sytuacji wychowanków

q aktualizowana lista uczestniczących w zajęciach z wf

q lista uczęszczających na wdż (wraz z aktualizowanymi deklaracjami)

q lista uczestniczących nauce religii




Napiszcie co jeszcze, bo być może to jeszcze nie wszystko.

I takie pytnie: czy jakikolwiek urzędnik robiłby to wszystko (naturalnie po
lekcjach) bez sekretarki i za tyle ile nam płacą?

Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,22449,16887949,16887949,Nauczyciel_musi.html


Temat: 6 % dla Partii Demokratycznej :)))) (rzepa)
PIERWSZY TEST PARTII DEMOKRATYCZNEJ

Pod koniec lutego wystartowała nowa inicjatywa polityczna pod nazwą Partia
Demokratyczna. Jej potężna promocja zbiegła się z rozpoczęciem pomiarów
preferencji politycznych przez pracownie badawcze. W Polsce jest to z reguły
pierwsza dekada miesiąca. Decyzja o takim, a nie innym terminie inicjacji PD
była jak najbardziej zrozumiała i stanowiła – moim zdaniem - jeden z elementów
strategii marketingowej liderów tej formacji. Medialny szum wokół PD miał
zaowocować korzystnym zaistnieniem w marcowych badaniach preferencji
partyjnych.
Wejście do gry Partii Demokratycznej musiało odbyć się częściowo kosztem
sympatii dla innych ugrupowań na scenie politycznej. Jednak zarówno skala
przepływu elektoratów, jak i kierunek był wielką niewiadomą. Ta ostatnia
kwestia budziła zaniepokojenie zarówno wśród liderów formacji lewicowych (SLD,
SDPL, UP-UL), jak i centroprawicowych i prawicowych, głownie PO. Stąd z dużym
napięciem klasa polityczna oczekiwała na pierwszy sondaż, który uwzględni w
kwestionariuszu Partię Demokratyczną i pokaże jej wynik na starcie.
W poniedziałkowym „Newsweeku” opublikowano badania OBOP z których wynika, że PD
mogłaby liczyć na poparcie 12 proc. głosów w wyborach sejmowych. To oczywiście
dużo biorąc pod uwagę, że główny trzon Partii Demokratycznej – Unia Wolności –
miesiąc wcześniej miała tylko 4 proc. wskazań. Ale trzeba mieć na uwadze fakt,
że badanie OBOP było zrealizowane zaledwie na próbie 800 respondentów i
niestety w oparciu o sondaż telefoniczny. Wg przyjętych na świecie standardów
badawczych, aby sondaż telefoniczny był wiarygodny liczba osób posiadających
telefon w danym kraju musi przekraczać 90 procent. Warunek ten nie jest
oczywiście w Polsce spełniony. Stąd błąd statystyczny może okazać się znacznie
wyższy od deklarowanego przez instytut w komunikacie.
Dodatkowo trzeba wziąć pod uwagę obserwowane od lat w polskiej socjometrii
zjawisko nadreprezentacji elektoratu centrolewicowego i liberalnego. A ten
niewątpliwie był istotnym składnikiem poparcia dla Unii Demokratycznej, a
następnie Unii Wolności, poprzedniczek PD. Tak więc owe 12 proc. w OBOP może w
rzeczywistości oznaczać dla partii Frasyniuka, Mazowieckiego i Hausera debiut z
wynikiem jednocyfrowym. A to zmieniałoby sytuację w trwających obecnie
przetasowaniach. Partia Demokratyczna nie znalazłaby się w grupie stronnictw,
których egzystencja w nowym parlamencie wydaje się niczym nie zagrożona (PO,
PIS, LPR i Samoobrona). Dołączyłaby natomiast do „sondażowych maruderów” (SLD,
SDPL i PSL), które od miesięcy nie mogą wyraźnie odbić się od magicznego progu
pięciu procent.
Ponadto takie nagłośnienie medialne inicjatywy PD, jakie obserwowaliśmy w
ostatnich dniach, może być powtórzone najwcześniej w kwietniu, kiedy to ma
odbyć się rozwiązanie UW i powołanie Partii Demokratycznej. W tym czasie
prawdopodobnie przestanie działać premia za nowość i świeżość. Mogą zacząć
pojawiać się niewygodne dla liderów PD pytania o program, projekcje
powyborczych koalicji rządowych, personalia w kontekście budowy struktur
regionalnych czy związków nowej inicjatywy z podupadającym autorytetem
Prezydenta Kwaśniewskiego i jego otoczenia.
Dla Partii Demokratycznej rysuje się więc już na starcie niebezpieczny
scenariusz powtórki z debiutu SDPL. Przypomnę, że w sondażu, który wykonaliśmy
dla jednego z dzienników tuż przed powstaniem partii Borowskiego, zapytaliśmy
respondentów czy byliby skłonni głosować na nową formację centrolewicową (nie
znaliśmy jeszcze nazwy SDPL) obejmującą część SLD, środowisko Prezydenta
Kwaśniewskiego oraz Unię Wolności. Odpowiedź ankietowanych brzmiała – 19
procent. W kolejnych pomiarach partia Borowskiego miała już poparcie niższe o
kilka punktów procentowych, by teraz plasować się między 4 a 8 proc.
Wracając do sondażu OBOP. Jego analiza jednoznacznie wskazuje, że powstanie PD
spowodowało ruch wśród dużej części wyborców lewicowych i centrolewicowych. Już
nie tylko oferta SLD, ale także SDPL stała się dla nich mało atrakcyjna, zaś PD
obiecująca. Zarówno partia Oleksego, jak i Borowskiego straciły w stosunku do
pomiarów z lutego i zeszły do poparcia na poziomie pięciu procent. Ale nawet
jego przekroczenie, przy obowiązującym systemie d’Hondta, dawałoby w nowym
Sejmie niezwykle skromną kilkunastoosobową reprezentację SLD i SDPL na
Wiejskiej. Czy zawirowanie związane z powstaniem PD przyspieszy rozmowy o
wspólnym starcie w wyborach parlamentarnych obu wymienionych partii? Być może
wymusi ruchy personalne w kierownictwie SLD? A może w akcie desperacji zmusi do
powołania włoskiego odpowiednika centrolewicowej koalicji „drzewa oliwnego” z
udziałem Platformy Socjaldemokratycznej Janika, SDPL i UW? Zsumowane poparcie
dla SDPL i PD w OBOP to 17 procent i w efekcie między 75 a 100 mandatów,
dających cień szansy, już nie powstrzymanie, co utrudnienie marszu po władzę
ugrupowań IV RP – PO, PIS i LPR.
A wspomniane partie centroprawicowe i prawicowe z wyniku sondażu OBOP powinny
się tylko cieszyć. Okazało się bowiem, że Partia Demokratyczna w najmniejszym
stopniu nie uszczupliła liczby sympatyków tych formacji. Zsumowane poparcie dla
PO, PIS i LPR w stosunku do badań OBOP z lutego jest nawet wyższe o kilka
punktów procentowych. Dodatkowo pojawienie się PD wyeliminowało ku uciesze
prawicy rosnącą od dwóch miesięcy w siłę Partię Centrum Steinhoffa. PO i PIS
wciąż mają szansę na samodzielne utworzenie koalicji rządowej.
Póki co w oczekiwaniu na wysyp kolejnych sondaży marcowych centroprawica i
prawica powinna spać spokojnie. Inaczej niż lewica, która do nadchodzących
wyborów nie może być pewna niczego. Czy aby o to chodziło sygnatariuszom
ostatniego apelu krakowskiego, który dał początek inicjatywie Partii
Demokratycznej? Wątpię.
(07.03.05, autor: Marcin Palade Polska Grupa Badawcza)


Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,28,21452260,21452260,6_dla_Partii_Demokratycznej_rzepa_.html




© OJCOSTWO.8log.pl | Strona: 4.html design by e-nordstrom